Slajd BNP Paribas ma piękną grafikę, ale mógłby mieć lepszą treść
Autor:
Mirosław Pawełko
Data aktualizacji:
27/2/2023
Często chcemy za dużo danych wrzucić na jeden slajd. To prowadzi do zagubienia odbiorcy. Co prawda niektórzy konsultanci stosują zasadę: „jeśli nie umiesz wytłumaczyć, pogmatwaj”, ale zgodzimy się, że nie jest to wartość oczekiwana.
Na warsztat wzięliśmy slajd banku BNP Paribas, a jego prezentacji wyników za 2019.
Niestety przekaz nie jest jednoznaczny.
Jeśli ma być pozytywnym trendzie r/r, to nie wystarczy porównać 2018 do 2019
Jeśli trend jest kwartalny – to kwartały powinny być po lewej stronie, ale wtedy nie mamy utrzymania pozytywnego trendu
Czy chodzi o trend nominalnego wzrostu czy o trend marży ROE?
Jeśli ma być w wpływie zdarzeń jednorazowych – to trzeba na slajdzie inaczej rozłożyć akcenty
Slajd jest dopieszczony graficznie, ale nie zapewnia to czytelnego przesłania. Czytelnik musi sam wyciągać wnioski – a przecież slajd powinien narzucać przesłanie i je potwierdzać danymi i wizualizacją.
Gdy mamy dużo danych do pokazania, to przed stworzeniem slajdu musimy wybrać, które dane są ważniejsze. Przykład na slajdzie "po".