Mniej Slajdów – Więcej Sensu®

Nawet w banku Santander tworzą slajdy, które nic nie wnoszą

Dzisiaj slajd Banku Santander z prezentacji wyników za 2019. Slajd 5, jak i pozostałe, nie używa informacyjnego nagłówka, i tym samym nie wiemy, co autor chce powiedzieć. Jako odbiorcy musimy sami szukać wniosku.

Co można poprawić na slajdzie 5?

  • jeśli slajd jest rzeczywiście potrzebny, to trzeba użyć nagłówka i informacyjnie powiedzieć, jakie jest jego główne przesłanie
  • obecny nagłówek sugeruje, że sieć placówek jest ważna – a mało o placówkach jest na slajdzie
  • trudno połączyć nagłówki kategorii i wartościami – chyba ktoś skasował obramowanie tabeli, by na slajdzie „nie było tabeli”
  • jedne wartości mają porównanie r/r, a inne nie; co więcej wartości są pokazane za różne okresy – takie podejście sugeruje, że autor coś chce ukryć
  • niejasne jest określenie danych na slajdzie – np. za jaki okres pokazane są udziały rynkowe? Czy klienci kanałów elektronicznych wchodzą w skład klientów?
  • w sekcji Pracownicy i placówki brakuje sumy (tego typu tabele potrzebują zawsze sumy)
  • kolejność pokazywanych miar sugeruje, że klienci są na końcu
  • mamy powtórzenia miary wartości – od tego jest właśnie poprawny nagłówek kolumny, by nie trzeba było kilka razy powtarzać tego samego
  • nie wiadomo, po co jest ta mapa Polski
Slajd Santandera - oryginalny
Poprawiony slajd Santandera


Interesuje Cię szkolenie z prezentacji biznesowej?
Sprawdź ofertę szkoleń