Mniej Slajdów – Więcej Sensu®

Slajd ING z prezentacji wynikowej nie miał czytelnego przesłania

Dzisiaj slajd ING w prezentacji wyników za 2019. Jakie jest przesłanie slajdu? Niestety każdy odbiorca musi sam do tego dojść. To jeden z najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu slajdów.

Slajd ING - oryginalny


A co jeszcze można poprawić?

  • należy nadawać interpretację przedstawianych danych i do tego służy nagłówek slajdu – na slajdzie oryginalnym mamy metainformację o tym, co jest na slajdzie, ale brak interpretacji
  • nagłówek sugeruje, ze najważniejsza jest dynamika udziałów rynkowych – to, co zajmuje najwięcej miejsca na slajdzie to jednak dynamika wolumenów; mamy też poczucie przeładowania danymi
  • prezentacja ma pokazywać osiągnięcia za 2019 – dlaczego sięgamy historią aż do 2010? Na żadnym innym slajdzie w prezentacji nie pokazano tak długiego okresu; nieoczywiste zmiany okresu porównawczego powinny budzić wątpliwości po stronie odbiorcy co do transparentności autora; na slajdzie poprawionym widać spadek w depozytach korporacyjnych
  • graficznie lepiej wygląda, gdy nasza wizualizacja przybiera proste formy – cienie dodane do linii na wykresach oraz do pól wypełnionych kolorem zmniejszają czytelność
  • czytając przypisy uważnemu odbiorcy zapala się czerwone światło – dlaczego dane ING są z ING a dane rynkowe z NBP? Czy zatem na pewno porównywane są jabłka z jabłkami?


Poprawiony slajd ING


Interesuje Cię szkolenie z prezentacji biznesowej?
Sprawdź ofertę szkoleń