Czy czasem nie wiesz, jak się zabrać do tworzenia prezentacji? Czy spędzasz godziny nad PowerPointem, zmagając się z grafiką i rozmieszczeniem elementów? Czy słyszysz, że twoje slajdy są przeładowane treścią? Czy masz slajdy, które ostatecznie nie zostały nikomu pokazane? Czy dyskusja po Twoich prezentacjach do niczego nie prowadzi?
A wyobraź sobie teraz, że uruchamiasz prezentację z poczuciem spokoju. Slajdy zostały wysłane z wyprzedzeniem. Sam/a jesteś przekonany/a, co do ułożonych argumentów. Publiczność Cię słucha i daje się prowadzić wedle Twojego planu. Każdy slajd jest czytelny, ma jasne przesłanie i pasuje do reszty. Zbierasz pozytywne komentarze. Przy kolejnej okazji szef prosi Cię o pomoc w przygotowaniu slajdów na ważne spotkanie.
Każdy z 1013 uczestników moich szkoleń na wstępie wypełnia ankietę. Wychodzi z niej, że 91% osób nie wie, jak poradzić sobie z natłokiem danych na slajdach i jak zaplanować ich wygląd, by zachować czytelność. Aż 74% zmaga się z wizualizacją informacji - czyli miało wątpliwości, jak graficznie przedstawić wnioski i zapewnić ich przejrzystość. Z kolei 48% przyznaje, że wyzwaniem jest dla nich ustalenie celu prezentacji.
W wielu firmach tworzy się prezentacje slajdowe, np. na Zarząd, na robocze spotkania projektowe, na spotkania sprzedażowe z klientem. Jednak w niewielu oferowane jest szkolenie, jak robić je dobrze. Co więcej, często robi się je źle, nowi pracownicy uczą się złych praktyk i nikt nie wie, jak to przerwać. W efekcie marnujemy sporo energii i czasu pracowników, a na dodatek zwiększa się ich poczucie braku sensu wykonywanej pracy.
Zmień to. Naucz się, jak robią to topowi doradcy strategiczni (np. McKinsey, BCG, Roland Berger). Twoje slajdy będą bardziej przekonujące, a co za tym idzie – częściej będą prowadzić do realizacji twoich koncepcji. Sprawnie ustalisz, które informacje są kluczowe i w efekcie spędzisz mniej czasu nad slajdami. Łatwo zapewnisz im profesjonalny wygląd, a sobie zaś – szacunek zespołu i przyspieszenie awansu.
Mam doświadczenie w tworzeniu prezentacji, dokładnie znam kontekst biznesowy i dzielę się wiedzą od długiego już czasu. Wiem, że każdy pracownik i menedżer jest w stanie opanować dobre praktyki. Zebrałem stosowane przeze mnie narzędzia i nazwałem metodą Mniej Slajdów - Więcej Sensu (MSWS).
Poniżej linki do przykładowych slajdów po mojej korekcie:
Slajd ING z prezentacji wynikowej nie miał czytelnego przesłania (mniejslajdow.pl)
Nawet w banku Santander tworzą slajdy, które nic nie wnoszą (mniejslajdow.pl)
Slajd z prezentacji Ernst&Young (EY) ma co najmniej 7 słabości (mniejslajdow.pl)
Także w Uber'ze tworzą niejasne slajdy (mniejslajdow.pl)
Link do referencji z Banku Pekao
Zrobisz razem ze mną dobrą prezentację. Pracę rozbijemy na pięć etapów. W każdym etapie dostaniesz dawkę wiedzy oraz narzędzi (formatki i szablony), które zastosujesz przygotowując swoje slajdy. Łącznie poznasz ponad 30 narzędzi i zasad, które zmienią Twoje podejście do prezentacji PowerPoint.
Zaczniemy od omówienia historycznych slajdów. Najlepiej, gdy podzielisz się efektami swojej pracy. Jeśli anonimizacja danych nie będzie możliwa, popracujemy nad publicznie dostępnymi slajdami dużych organizacji. Wybierzemy razem kilka z nich, a ja postaram się je poprawić. Omówię, co jest dobre, a co wymaga zmiany. Poczujesz, że moje uwagi są praktyczne. Nikt inny tego nie oferuje.
Potem w uporządkowanym sposób przedstawię ważne pojęcia i narzędzia. Omówimy reguły logicznego strukturyzowania informacji. Zrobimy krótkie ćwiczenia. I będziesz, krok po kroku, tworzył swoją prezentację. Temat Twojej prezentacji możesz ustalić sam/a, albo wybierzesz jeden z trzech ustalonych przeze mnie.
W każdym momencie będę koncentrował się na przesłaniu a nie na grafice. Porządek w treści jest ważniejszy niż graficzne cuda. Będę odnosił się do moich doświadczeń jako konsultanta i menedżera, wykorzystującego prezentacje na co dzień w procesie podejmowania decyzji, pokazując: analizy sprzedaży za ostatni okres, status projektu, inwestycję w nowy produkt lub sprzedając usługę nowemu klientowi. Nie będziemy dużo mówić o wygłaszaniu inspirującego wystąpienia.
Nowa odsłona kursu zawiera:
Nie będzie potrzeby poświęcania całego dnia i łatwo będzie Tobie dopasować udział do twojego zajętego kalendarza.
Plan pierwszej edycji
Jeśli masz jakieś pytania / chcesz to przegadać, po prostu zadzwoń pod 608 611 608 lub zerknij w odpowiedzi poniżej. Możesz zobaczyć także inne treści tej stronie. Do zobaczenia.
Przypominam link do aplikacji 💪
Czy dostanę fakturę?
Tak.
Ile potrzebuję czasu na szkolenie MSWS?
Czeka nas 5 tygodni zajęć. W każdym tygodniu zajmie Ci on ok. 4h
Czy możesz podać przykład słabego i dobrego slajdu?
Przykłady opracowania slajdów przed i po:
Slajd ING z prezentacji wynikowej nie miał czytelnego przesłania (mniejslajdow.pl)
Nawet w banku Santander tworzą slajdy, które nic nie wnoszą (mniejslajdow.pl)
Slajd z prezentacji Ernst&Young (EY) ma co najmniej 7 słabości (mniejslajdow.pl)
Także w Uber'ze tworzą niejasne slajdy (mniejslajdow.pl)
Co mówią uczestnicy tego szkolenia w wersji tradycyjnej?
@Marcin Zarzycki, Head of Business Process Development, DSV
Szkolenie jak najbardziej spełniło nasze oczekiwania. Pokazało nam, jak łatwo wpaść w pułapkę tworzenia powtarzalnych, nudnych prezentacji, bez zastanawiania się, kto jest odbiorcą i czemu taka prezentacja miałaby służyć. Od razu po szkoleniu zaczęliśmy stosować nowe podejście w przygotowywaniu prezentacji (...) najfajniejsze były momenty pracy na konkretnych przykładach. Wskazanie „błędów” w obecnie używanych przez nas prezentacjach. (...) musieliśmy zmienić myślenie przy tworzeniu samych prezentacji. Wyjść od tego co i komu chcemy przekazać, a nie brać się od razu za tworzenie slajdów
@Tomasz Murawski, Dyrektor Departamentu Planowania Finansowego, Bank Pekao SA
Podczas szkolenia pracowaliśmy nad prezentacją, która wydawała mi się już gotowa. Pytania Mirka wywróciły ją zupełnie. Uświadomiłem sobie, że gdy odpalam PowerPointa, to zapominam o treści, a koncentruję się na tym, by slajd ładnie wyglądał. Po szkoleniu zupełnie inaczej patrzę na slajdy. Zrozumiałem, że moje wyjściowe pytania i oczekiwania, wynikały ze złego podejścia do slajdów. Dopiero teraz rozumiem, skąd tytuł szkolenia do Mniej slajdów - więcej sensu. Moja prezentacja ma ich mniej, a jest bardziej konkretna.
@Piotr Furmański, Sales Director/ Head of Scaled, Poland, Google
Mirosław szkolił mnie z tworzenia slajdów, kiedy pracowaliśmy razem. Z perspektywy czasu wyraźnie widzę, jak wszystko, co znalazło się w jego szkoleniu, jest potrzebne do sukcesu w biznesie.
Mam moje historyczne slajdy, ale obowiązuje mnie umowa o poufności?
Możesz spróbować zanonimizować wszystkie dane krytyczne, przerzucić slajdy do innego szablonu. Pilnowanie tajemnic pracodawcy należy do Ciebie.
Możesz też przekonać swojego pracodawcę, by zamówił szkolenie zamknięte tylko dla swoich pracowników. Wówczas bez stresu możemy pracować na prawdziwych slajdach.
Skąd wziąć temat na własną prezentację?
Najlepiej od przełożonych. Mając swój własny temat, opracowaną prezentację w toku szkolenia będziesz mógł wykorzystać w pracy. Na wszelki wypadek zaproponuję trzy inne biznesowe tematy do wyboru.
Co potrzebuję, by uczestniczyć w kursie?
Przede wszystkim chęci. Ale dobrze mieć doświadczenie w tworzeniu slajdów w biznesie i ogólnie umieć posługiwać się PowerPointem.
Co jeśli nie wezmę udziału w szkoleniu?
Będziesz spędzać dużo czasu nad śladami, zastawiać się, dlaczego szef Cię nie docenia, stresować się przed spotkaniem, nie wiedząc, czy twoje slajdy się bronią. Może się zgłosisz na kolejną edycję, ale wtedy będziesz pluć sobie w twarz - czemu wcześniej się nie zgłosiłem/am.
Nie mam ambicji w pracy. Czy szkolenie pomoże mi to zmienić?
Nie. Szkolenie jest adresowane do osób, które chcą poszerzać swoje możliwości. wierzą, że warto się uczyć, chcą poprawić swój status w organizacji, chcą zostać zauważeni. Najlepiej, gdy masz już w pracy odpowiedzialność za projekt, zespół lub budżet. Wówczas łatwiej Ci będzie odnieść treść szkolenia do codziennych wyzwań.
Dla kogo nie jest ten kurs?
To nie jest kurs dla skoncentrowanych na wystąpieniach publicznych. Nie będziemy ćwiczyć prezentacji ustnej. To jest kurs o tworzeniu dobrych slajdów, z sensem.
Czy są dostępne dodatkowe rabaty?
Nie. Szkolenie nie tylko pomoże Ci tworzyć lepsze slajdy. Lepiej ocenisz slajdy innych - łatwo dostrzeżesz ich słabości. I albo wykorzystasz to na swoją korzyść, albo po prostu zrozumiesz, że choć pełnią wysokie funkcje, to nie są tacy wyjątkowi.
Jakiej płci jest prowadzący?
Mężczyzna. Informacja dla wszystkich dbających o diversity & inclusion. :)
A co jeśli mi się nie spodoba formuła szkolenia?
Zwrócimy Ci poniesione opłaty. Możesz zrezygnować przed 2 tygodniem szkolenia. (14 marca)
Jak dołączyć?
Aplikuj: formularz aplikacyjny
Dostaniesz potwierdzenie zgłoszenia, a później dostaniesz link do płatności oraz dostęp do specjalnie utworzonej społeczności na Discordzie.
PS. Jeśli chcesz jeszcze o coś zapytać, najlepiej zadzwoń 608 611 608.